2017. július 1., szombat

Az eltévedt űrhajós

Megtörtént velem a harmadik típusú találkozás?
Amikor felértem a lépcső tetejére a szemembe tűnt egy fénylő gömb visszatükrözve a nap sugarait.
Ott állt egy hatalmas alak kissé elbizonytalanodva.
Az arcát nem tudtam kivenni a fénylő gömbben.
Egyik kezében egy térkép a másikban szerszámos táska vagy csak  uzsonnás táska, a hátán egy hátizsák amiből kikukucskált a hálózsákja.
Amint ott kissé elveszetten állt, próbáltam szót érteni vele, de nem jártam sikerrel.
Nem tudtam eldönteni egy űrhajós vagy csak egy robot?
Ez Ferenczy Múzeumi Centrum előretolt helyőrsége.

Szentendre a kultúra és a művészet fővárosa szeretne lenni ezért mindent meg is tesz.
Ha valaki Szentendrére érkezik és az aluljáró után mindjárt a Bizottság ligetbe jut és Szabó Ottó
eltévedt űrhajósát láthatja. Az űrhajós helykeresése, otthon keresése a művész saját önkifejezése is,
hiszen ő is, mint mindannyian keressük a helyünket, az otthonunkat.

 Egy kép a szobor avatásáról.
A másik oldalon pedig Borbás Péter és Szentes Annamária egy megidézett otthon enteriőrje.
Tető alatt két fotellal és asztallal és egy folyamatosan újratöltött bevásárlókocsival.
Itt bárki megpihenhet, az eső elől behúzódhat.
A bevásáslókocsiba bárki betehet vagy kivehet enni - inni valót. Én egy üveg vizet kaptam.
A Bizottság liget hasznosításának további tervei között még szerepel hangverseny is.
Mindegyik projekt a 2017 évi Art Capitál része.
Ferenczy Múzeumi Centrum és Szentendre célja, hogy az idelátogató turistákat megállásra késztesse és 
múzeumi látogatásra is rávegye.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése