2018. június 4., hétfő

Kárpátalján.

A szolnoki Családfakutató Klub szervezésével több napot töltöttünk Kárpátalján, Ukrajnában.

A busz Szolnokról indult és már délben a határnál voltunk. Viszonylag gyorsan át is jutottunk.
A határ után a telefonom közölte elhagytuk az EU-t, így már más a tarifa, ezért el is határoztuk a telefoncsendet. 
A szállásunk Nagymuzsalyon volt, a "Tűzről pattant menyecskék" szállását vettük igénybe, ami falusi vendégházak magyar családoknál.
Amikor megérkeztünk pálinkával és aprósüteménnyel vártak. Megtudtuk a szoba ill. házbeosztásokat.
Mi négyen lányok Magdi vendégei voltunk.



A házigazdáink igen fiatalos házaspár szinte el se hittem, hogy már van unokájuk. A másik lányuk most 
 érettségizik, vele nem nagyon találkoztunk.

Kertrészlet.
Nagyon remek szállás volt, mondhatni házi koszton éltünk, majdnem minden asztalra kerülő étel 
gazdaságban termett. A fő termékük az eper, azt ugyan máshol nem itt a háznál termesztik.. A termésből mi is ettünk, nagyon finom volt. Cseresznye éréskor voltunk ott és én imádom a cseresznyét. Vacsora után mentünk a kertbe szétnézni, én a cseresznyét ettem engemet meg a szúnyogok.
Elvileg minden házban ugyanaz a menü volt, de mi is meg más házigazdák még plusz desszerttel is kényeztették a vendégeket. Mi is kaptunk cseresznyés sütit is. Az ételre semmi kifogás nem lehetett mind mennyiségre minőségre és elég változatos is volt. Ettünk töltött káposztát, finom leveseket még lángost is kaptunk. Nekem a tejfölös kapros krumpli ízlett a legjobban, ezt itthon is kipróbálom.
A ház beosztása olyan volt, hogy mindannyian külön szobában voltunk. Mindenütt tv is volt, igaz én nem néztem, mert volt wifi is én azzal elvoltam.
Kényelmes ágy a forgalom kicsit ugyan zavart engem, de azért jókat aludtam.
Esténként a kerti asztalnál megbeszéltük a világ dolgait. A házigazdák élete nem könnyű, sokat dolgoznak, állatokat tartanak, tyúkokat, disznókat, kecskéket. Amikor baromfit ettünk az még reggel szaladgált.



Néhány kép az állatokról.

Volt még egy kis kutyus is.


Ezek már a búcsú képei. Az egyik képen látszik a buszmegálló festett képe is.Nagyon jól éreztük magunkat.


Ajándékba kaptunk még növényeket is, ez színes levelű árnyliliom aminek  lila virágja van.
Ez a növény is még emlékeztetni fog erre a kirándulásra.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése